Rzecznik Praw Konsumenta

Powiatowy Rzecznik Konsumentów  
Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
Al. Wyzwolenia 20-24 (pokój 26)
58-300 Wałbrzych
tel. 74 846 05 22
e-mail: rzecznik.konsumenta@powiatwalbrzyski.pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wałbrzychu udziela  pomocy prawnej wyłącznie konsumentom, mieszkańcom gmin Powiatu Wałbrzyskiego (Boguszów Gorce, Czarny Bór, Głuszyca, Jedlina Zdrój, Mieroszów, Stare Bogaczowice, Szczawno Zdrój,   Walim) oraz Miasta Wałbrzych.

Zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.”

Porady prawne dla konsumentów są udzielane telefonicznie lub w ramach osobistych konsultacji od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 – 14:30.

Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Rzecznik Konsumentów w zakresie indywidualnych sporów  nie udziela porad prawnych drogą mailową.

Prosimy o zgłaszanie spraw na formularzu dostępnym na stronie internetowej powiatu (wzór wniosku do pobrania poniżej)

Wypełniony i podpisany wniosek wraz  z kopią dokumentów można złożyć:

  • w biurze podawczym tut. Starostwa
  • poprzez Platformę ePUAP ,adres skrytki: /SPWalbrzych/skrytka
  • poprzez e-Doręczenia, adres: AE:PL-50079-42210-BTIIS-20
  • tradycyjną pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu Al. Wyzwolenia 20-24  58-300 Wałbrzych. 

Wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, według kolejności wpływu. Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez Rzecznika działań zależy także od charakteru i stopnia skomplikowania sprawy.

Przed złożeniem wniosku zachęcamy do osobistych konsultacji po wcześniejszym uzgodnieniu terminu  pod numerem telefonu 74 846 05 22.

Osoby zainteresowane uzyskaniem drogą elektroniczną porady prawnej mają możliwość skorzystania z pomocy  E-porad pod adresem; www.poradydlakonsumentow.pl, a w sprawach transgranicznych (tj. umów zawieranych z przedsiębiorcami działającymi na obszarze Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii) mogą korzystać z pomocy Europejskiego  Centrum Konsumenckiego pod adresem: ECCNET-PL@ec.europa.eu

Konsumenci spoza terenu powiatu wałbrzyskiego i miasta Wałbrzycha powinni kontaktować się z właściwym dla ich miejsca zamieszkania rzecznikiem konsumentów, szczegółowe dane dostępne na stronie  www.uokik.gov.pl.

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi. 

Posiada też możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę ich interesów. Jest też oskarżycielem publicznym w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

Pliki do pobrania