Rzecznik Praw Konsumenta
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Anna Juszczyszyn-Sroka od 01.08.2014 r. zajmuje się poradnictwem dla mieszkańców gmin Powiatu Wałbrzyskiego oraz Miasta Wałbrzycha.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wałbrzychu znajduje się w Starostwie Powiatowym Al. Wyzwolenia 24 (pokój 26) w Wałbrzychu tel. 74 846 05 22.
Informacje można również uzyskać pod adresem poczty elektronicznej rzecznik.konsumenta@powiatwalbrzyski.pl.
Przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu.
Do zadań Powiatowego Recznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i pomcy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Posiada też możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów za ich zgodą do toczącego sie postępowania w sprawach o ochronę ich interesów. Jest też oskarżycielem publicznym w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Nowe etykiety energetyczne, prawo do naprawy - ważne zmiany od marca 2021 - przeczytaj koniecznie
Zakupy świąteczne - jak wybrać odpowiedni prezent? - przeczytaj koniecznie
Otwarcie na potrzeby społeczności ukraińskiej w zakresie poradnictwa konsumenckiego:
Infolinia w języku ukraińskim 22 290 89 16 lub 801 440 220
Konsumenckie Centrum e-Porad: uaporady@dlakonsumentow.pl