Praktyki zawodowe w Prtugalii
Opublikowano 05 lipca 2021

05 lipca 2021

W piątek 4 czerwca o godz. 19 dwie grupy naszych uczniów rozpoczęły swoją podróż na zagraniczny staż zawodowy do Portugalii w ramach programu Erasmus+.
Jedna z grup to 16 uczniów z klasy 2 SPD
pod opieką pani Magdaleny Sosnowskiej-Mielczarek a grupa druga to 12 uczniów z klasy 2 TOŚ oraz 4 osoby z klasy 2 SPD pod opieką pani Bożeny Matusik.
Nasza wspólna podróż autokarem prowadziła przez pięć państw. Pierwszego dnia przez Polskę, Niemcy i część Francji, gdzie zatrzymaliśmy się na krótki nocleg by w niedzielę, o czwartej rano
wyruszyć w dalszą podróż. Tym razem przez pozostałą część Francji, Hiszpanię i Portugalię.
Tak długa podróż okazała się dla wszystkich bardzo męcząca i nużąca. Dla wielu z nas zmęczenie drugim dniem podróży, nie pozwoliło zachwycić się pięknem Pirenejów.
W okolice Bragi przyjechaliśmy w niedzielę ok. godz. 23 czasu polskiego. Tutaj obie grupy rozdzieliły się pomiędzy dwa miejsca noclegowe.
Poniedziałek 7 czerwca to pierwszy dzień naszego stażu zawodowego. Spotkanie z panią Sylwią Stefaniak przedstawicielem EduPlus, szkolenie dotyczące zasad naszego funkcjonowania,
bezpieczeństwa związanego z Covid-19, miejsc pracy.
Ten dzień to także krótki spacer po Bradze.

10 czerwca to Dzień Portugalii – Portugalczycy świętują swoje święto narodowe a dla nas EduPlus przygotował niespodziankę – wyjazd nad Ocean Atlantycki.
Na miejscu przywitała nas mgła, jednak szybko opadła i do końca pobytu na plaży świeciło piękne słoneczko. Podczas odpływu na skalach można było zobaczyć rozgwiazdy, kraby i różne wodorosty. Czas spędzaliśmy głównie na opalaniu i kąpielach w oceanie, chociaż woda była lodowata. Niektórzy z nas skorzystali z lekcji surfingu – wbrew pozorom nie było to wcale łatwe zadanie ale najważniejsze, że spróbowaliśmy!

W niedzielę – 13 czerwca EduPlus zorganizowało nam wycieczkę do Porto. Zaraz po przyjeździe dokonaliśmy pamiątkowych zakupów. Odwiedziliśmy Porto Cruz a następnie popłynęliśmy łódką w rejs po rzece Duero, podziwiając nie tylko przyrzeczną zabudowę ale także liczne, wysokie mosty. Po lunchu skierowaliśmy swe kroki w stronę starówki. Tutaj podziwialiśmy zabytkowe budowle a ponieważ było bardzo upalnie – ostatnie chwile spędziliśmy w kawiarnianych ogródkach. Wycieczka była bardzo udana.