Badania ankietowe autobusów transgranicznych
Opublikowano 05 listopada 2024

05 listopada 2024

Na polsko-niemieckim i polsko-czeskim pograniczu kursuje zaledwie kilka samorządowych transgranicznych linii autobusowych. Uruchamianie i finansowanie takich połączeń wiąże się z wieloma problemami natury prawnej i organizacyjnej. Problemy te wynikają m. in. ze zbyt skomplikowanych przepisów prawa unijnego oraz wzajemnego niedopasowania przepisów krajowych poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej. Celem pracy jest m. in. zidentyfikowanie tych barier, poznanie opinii lokalnych społeczności i opracowanie propozycji rozwiązań (m. in. zmian prawnych, organizacyjnych, marketingowych), które ułatwią tworzenie i rozwój połączeń autobusowych uruchamianych przez samorządy - zarówno transgranicznych, jak i wewnątrzkrajowych. 

Badania są realizowane według tej samej metodologii i tych samych pytań ankietowych równocześnie w pięciu krajach Europy, oprócz Polski również w Czechach, Słowacji, Niemczech i Austrii. Badania dotyczą również samorządowych autobusów transgranicznych kursujących na innych pograniczach, np. na granicy polsko-słowackiej, polsko-czeskiej, słowacko-austriackiej, czesko-austriackiej czy na granicy austriacko-niemieckiej w Alpach. Dlatego jeżeli mają Państwo rodzinę lub znajomych w Niemczech lub Austrii, w tym również w Alpach, warto wysłać im niemieckojęzyczną lub czeskojęzyczną wersję ankiety i poprosić o jej wypełnienie. Będzie to stanowić dużą pomoc w badaniach. 

Niniejsza informacja została przygotowana przez doktoranta prowadzącego badania i jest publikowana grzecznościowo, na prośbę doktoranta. Jest to forma wsparcia rozwoju transportu publicznego i usuwania barier, powodujących wykluczenie komunikacyjne.  

Ankietę można wypełnić pod poniższym linkiem: https://forms.gle/qg6NmuJgMmsqtaXe9 

Dla zainteresowanych podajemy też czeską i niemiecko-austriacką wersję ankiety, do przesłania znajomym lub rodzinie z zagranicy: 

DE/AT: https://forms.gle/s6W5bphNMxHGTnLi8 

CZ: https://forms.gle/L1NxmQLzjrZo2p38A